Denna sida använder Javascript 1.2. Du kanske ej kan se hela denna sida nu. background image
Välkommen till

 

RM Web logo
Jakobs berg, Kallsvedjan, Härnösand

Övertyga kunderna och sökmotorerna om att din hemsida är bästa svaret

Sökoptimering är i grunden att ha ett skarpt budskap och sprida det. Dina texter ska fokusera på vissa nyckelord och begrepp. Du ska vara kreativ, skriva omväxlande, använda synonymer och ha tydliga teman. Titlar, rubriker och bilder ska vara budskapsbärare. Då blir både besökarna och sökmotorerna glada. En bra META-beskrivning ger alltså fler besökare.

Att skapa innehåll enbart för sökmotorerna (gömda sidor på servern eller redirects från andra domäner/sidor) är inte bra. Vissa sökmaskiner stänger t.o.m. av de sidor som gör detta och det bidrar till att istället för att hamna längre upp på placeringen kommer du inte ens med.

 

Bli länkad till
En annan del av sökoptimeringen är att andra hemsidor länkar till din hemsida. Be vänner, partners eller branschsidor att länka till dig.

 

Enkel och tydlig webbdesign
Om du har en bra text och är länkad till, återstår något väldigt viktigt: rätt webbdesign.
Sökmotorerna måste kunna läsa din sida. Enkla och tydliga sidor kommer först. Flash och frames på en hemsida är mindre bra för en sökoptimering. Sökmotorerna fastnar och får svårt att indexera hela innehållet på sidan. Enkel och tydlig design är mest effektiv. Nätsurfare är nämligen otåliga. Undersökningar visar att om besökaren inte hittar rätt information inom fyra sekunder klickar den vidare.

 

Registrera för PR
Av marknadsföringsskäl är det bra att registrera sidan.

När du har klarat av ovanstående moment har du optimerat chanserna för din hemsida att bli det bästa svaret på besökarens fråga i sökrutan i sökmotorn.

 


© 2007 - RM Web, Vallentuna - Uppdaterad 2007-10-03